onsdag 5 december 2012

det som försvann kom åter

Ja nu var det en ny dag till ända. Det började med att vi gick upp vid fem det hade snöat rätt bra o det blåste. Så vi ville vara på den säkra sidan att vi skulle kunna hinna med hästar, hönor ja allt som
måste göras på morgonen. Hästarna ska ha sina vinter täcken på för söta Timber hon har inte så tjock päls dom behöver mycket hö för att hålla värmen. Hönorna o tuppen sitter helt stilla på sina pinnar ja funderar på att snart har det väl frusit ihjäl är lite ängslig när jag öppnar dörren att dom ska sitta där helt fast frysta. Men dom verkar var vid gott mod. Dom har varit ute och kollat men är snabbt in igen. Det blir inte så många ägg 6 st på 17 hönor lite för dåligt dom betalar sig inte. En av hörnorna vill bara ligga på ägg nu mitt i vintern hur tänker djur ibland. Ja nog om detta återkommer med rapport "livet i hönsgården".
Berit och jag har kämpat på idag i cafet på Lunnegatan det kom några trogna gäster det har blivit så uppskattat att komma dit dricka kaffe ock samtala vi skrattar mycket. Berit hon tycker det är det bästa hon har gjort att få vara med på cafet. Man märker  att vissa människor är väldigt ensamma. Så vi gör en god sak att vara en bra medmänniska. Ja i denna värld där allt ska går så fort, vi är så upptagna med alla sms. Prata med varandra nej det går inte allt sköts via dessa sms. Tobias min sambo brukar säga till mig när jag har svarat för tredje gång, ta upp telefon och ring. Det ligger något i det. Nu har jag infört för mig själv en fri telefondag endera lördag eller söndag det är så gott att slippa vara så anträffbar. Är på gott humör för Morgan hovis kommer tidigt i morgon och skor hästarna det ska bli gott för då kan vi rida ut i naturen. Så nu slutar jag för idag
/ CB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar