tisdag 4 december 2012

kanske är en början

Hej
Det var väldigt länge sedan jag skrev ja vad  har hänt.
Jag har en del annat för mig, men ska försöka skriva nu igen o
hoppas att det blir av. Gör ett lite avbrott ska fixa en kaka till i morgon för vårt kafé Lunnegatan 18 EFS kyrkan.
Ja ja återkommer....
Nu står den i ugnen för stekas och  att kunna ätas i morgon mums.
Ja detta år har hänt en del. Vi har haft vår vackra Timber Little Whiz i ett år, som blev svensk medborgare.
Kom från landet borta där USA, flögs till Amsterdam där hon fick stå ett dygn och vila. Sen kom Jonssons hästtransport och hämta henne. Resan gick till familjen Kuhn som då bodde i Ystad som hjälpt oss att kunna köpa Timber från det stor landet.. Där mellan landande hon. Vi väntande för att hämta hem henne. Stora dagen närmade sig och resan gick söder ut spänningen var på topp vi visste att vi inte skulle bli besvikna. Där stod den vackrast av dom alla. Hon var lite tillbaka dragen av sig lite fin i kanten.. JA men nu har hon bott hos oss ett år. Hon är en så ja vad ska jag säga, bara finns. Jag älskar den hästen och hoppas hon får komma ut på tävlingsbanan för hon är grymt bra. Vi har varit på några kurser för att jag ska lära mig hennes knappar, ja vet i tusen men vi har blivit världens kompisar. Man gör inte som man vill med henne hon visar att nu går du för långt, hon är inte som hästen Axel som bara är eller rättar sagt han gör bara det man förtjänar. Men han har blivit familjens överhuvud. Gör allt man ber honom om.Han bara är. Ja han har lärt mig mycket om ridning. Bilden är tagen vinter 2011. Hästarna och jag har fått ny tändning nu ska vi börja på allvar att träna för att kunna komma ut på tävlingsbanan.....
Snart är jag färdig har läst i fyra terminer och blir Omvårdare (undersköterska) inriktning mot psykeratrin ja det har varit en resa mycket slit men nu äntligen ja. Ska nog läsa några ämnen till men kanske till hösten nu ska hästarna får sitt. Och vår sneckabo ska bli klar och vår butik. Ja vi har ett bra år att se fram i mot. Vi har mycket bra ider ja det ska bli gott. Nu är det sen timme och hästarna vill ha kvällsmat. Ha det gott alla där ut... Det sprider sig en kardemumma doft i huset och datorn spelar country musik julmusik man blir på gott humör sol i sinnet o ut iskallt -12 gott att det kryper upp.. på återseende/ Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar