måndag 5 december 2011

Måndag

Dagen började med sol och det var kallt när jag cyklade iväg till jobbet. Hästarna hade fått sitt hö som dom tuggade gott på. När dagen var slut och jag återvände till hemmet var det dax att elda och får värme i stugan.
Hade en tid hos Ulrika för massage det skulle bli gott det är alltid lika trevligt att åka till Ulrika. Ja så var det dax att bli masserad oj vad jäkla ont det gjorde men nu efterkänns det gott i kroppen. När vi återvände hem igen för lilla hunden var ju med så var det en tur till ridhuset med söta Timber, hon var lite stressad i galoppen, jag funderar varför, men det är bara att fortsätta. Nog om detta.

Nu äntligen har jag snickrat färdigt julkrubban till kyrkans julbord. Hoppas Jesus o hans föräldrar blir nöjda. Det var ett himla arbete med att lägga vasstaket mycket smält lim gick det åt och lite brända fingrar så tillslut fick mannen i huset rycka in. Det tog några timmar, bara att jag o hunden åkte till Forsbacka badet där finns det säkert vass, tänkta jag. Snopen blev jag, inget vass, det var så fint runt sjön. Så det var bara att åka och leta på annat ställe, äntligen vass och vi återvände hem. Men nu är den färdig några timmars jobb har det varit. Så nu kan jag pusta ut. Nu ska jag läsa till ett prov det ska bli kul.

Vi ses Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar