söndag 4 december 2011

Söndag

Söndag morgon vad ska denna dag ge.Solen börjat titta fram kan detta vara sant.
Vaknade till kände mig inte så pigg i kroppen, dax att sätta på ett avslappningsband gött.
Försöker börja dagen med det för att få en bra start av dagen. Har gjort det i 12 år fick lära mig det när jag gick i väggen (utbränd utmattningssyndrom som det också heter). Det märks direkt när jag inte har gjort avslappning. Nog om detta återgår till denna dagen . Dax att gå till stallet fixa och greja. Tog en tur med hästen Axel och hunden My skulle med så det vara bara att sadla och sätta på selen på My och så tog vi oss en tur i det vackra vädret.
Har fixat med allt möjligt idag. På eftermiddagen var det en tur till Säffle, Silvenska villan på vegetariskt julbord en kompis skulle följa med. Jag såg fram i mot detta. När vi kom fram var det fullt med människor som skulle på julbordet. Vi satte oss ner och väntade på att få börja. Det var så mycket god mat och spännande rätter så som olika röror, sallader, bröd, hummus, grönkål paj, Ja lista kan bli lång och efter detta intag så kom efterrätterna och hjälp vad mycket smarrigt det sista kom dom in med glassbomb det var värsta nobellstämningen ja vi var så mätta. Om jag ska jämföra julbordet som jag åt igår på Baldersnäs så är detta så mycket bättre. Jag hoppas jag lyckas bli av med mitt köttberoende det är nästan som att sluta röka, tror ändå att detta kommer bli lättare.
Nu har vi fixat med julkrubban till jobbet äntligen är den färdig ska bara sätta på taket. Har lackat hela krubban, hoppas att den blir bra på julbordet i kyrkan. Ja det var det nu ska jag gå en tur och natta hästarna.
Ska försöka bli bättre på att skriva varje dag för det är ju det som en blogg ska vara till.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar