torsdag 8 december 2011

Torsdag

Vilken underbar morgon solen sken och det var ett skimmer av frost på mark och träd, får nog säga att det var vackert ute kände en tacksamhet över att få vara ute o se detta. Så när stallets bestyr var över gick jag och hunden My ut i skogen för att hämta hem ris för att göra en krans till husdörren. My var så glad att hon studsade iväg över hagarna. Ja det  var en god känsla. Jag kan tycka det är lyx att få bo mitt ute i naturen jag hämtar mycket kraft från skogen. Upptäckte vilken kraft skogen har när jag blev utbränd som det heter, när all kraft var borta inget fanns kvar bara smärta i hela kroppen ja och mycket till det, att bara få vara där. Gå och upptäcka allt som finns i skogen, alla ljud. Brinner för att få människor att vistas i skogen. Det är min önskan att får arbeta med andra utbrända och som ska få läkas av naturen. Ja vi får se vad framtiden har i sitt sköte. Jag och hunden gick bara och njöt. När vi har hittat det vi skulle ha, så återvände vi hem till husvärmen och kaffe pannan. Njöt i fulla drag, jag var full tankad för att möta resten av dagen. Jag och Berit har kafé på torsdagar. Dagen blev bra. Det är lättare att möta andra när man mår bra. Elsa (mor) hade My hon trivs gott där. Idag fick mor besök från Arvika då var hon på topp, det var kul att träffa Kajsen o Ulf. Det var längesedan vi sågs och det var trevligt att träffa dom. Nu är dagen till ända och det blåser små spik ute och jag ska gå ut och natta hästarna, Dom ska får sin säck hö och en kram.

Good night / Carina

1 kommentar: